גם זה יעבור לך | ארועים מחול שלם
top of page

5.7.23 | 20:00

גם זה יעבור לך

גם זה יעבור לך

מאת אורין יוחנן ואילנה שרה קלייר בלסן

דואט נשים חייתי, גרוטסקי, מתריס, סקסי, מרגש ומלא בהומור עצמי שבוחש, מכשף ומגיש תמהיל ייחודי ופוקח עיניים על החוויה הנשית.


"נשים אינן בעל חיים שאתה יכול להכות בו... יש תובנה ויש אינטליגנציה ויש קוגניציה ויש רגשות... נשים הן בעלי חיים. בעלי חיים עם זכויות" (בנימין נתניהו, 2020)


בעידן שמקדש ונוהר אחר הדבר הבא ונמצא בעיצומו של תהליך הכרה בחוסר השוויון המגדרי, אורין יוחנן ואילנה שרה קלייר בלסן חוקרות, משתעשעות ומתפרעות על האמירה השגורה ומלאת הסתירות "גם זה יעבור לך".


"כנשים אנו שבעות שלל "עצות" שמופנות אלינו. נדמה שלכל אחד יש תובנה עבורנו איך להיות אישה טובה יותר, אישה רגועה, אישה אטרקטיבית, אישה זורמת, אישה שצריכה להשתנות ולהתאים עצמה ללא הרף. אנו נמצאות במצב אבסורדי מצב של סכסוך פנימי תמידי שמעלה שאלות רבות: מה עובר עלי? מה עובר בי? מה יעבור לי? ומה יישאר?"


ביצירה הן שרות, רוקדות, פועלות, בוכות וצוחקות, מעמידות במבחן אישה מול אישה, אישה מול עצמה, אישה מול גבר.


"גם זה יעבור לך" בוחנת מצבים שונים של מתח שמתרחש בהתנגשות החזיתית שבין דבר והיפוכו; בין תכתיבים חברתיים לבין רצונות אישיים ואותנטיים; בין מודלים מקובלים של אסתטיקה והיכולת לשבור אותם בחיפוש אחר קול אישי; בין הערצה והחפצה של נשים בתרבות לבין צנזורה והשחתה בדת; בין תרבות של אונס ואלימות כלפי נשים לבין הכוח הביולוגי שלהן ליצור חיים ולחתור לשלום; בין שפה שיוצרת מציאות ומציאות שמחמיצה את השפה.


יוצרות, מבצעות, מעצבות, ומפיקות - אורין יוחנן ואילנה שרה קלייר בלסן

ליווי אמנותי- עידית הרמן

הדרכה קולית ומוסיקלית- רעות רבקה ויואב וויס

הדרכת שפה מרוקאית- תמר בלוך

תפירת תלבושות- יוליה יעקובשוילי

צילום סטילס- סשה איידלמן

צילום ועריכת טריילר- איציק עמר

יחסי ציבור- קרנית אהרוני

מתאמת פרויקט "עבודות כפיים"- נילי ממן


"גם זה יעבור לך" נוצרה במסגרת פרויקט "עבודות כפיים" של תאטרון קליפה 2022

בחסות- משרד התרבות והספורט, אגף האמנויות של עיריית תל אביב- יפו ומפעל הפיס.


המופע מיועד לגיל 16+

Avenir Light is a clean and stylish font favored by designers. It's easy on the eyes and a great go to font for titles, paragraphs & more.

61

bottom of page