All shows At the festival
לילך אורנשטיין
מופע בפורמט VR
שתי נשים חוקרות אינטימיות באמצעות ביטוי תנוחות סקס בכנסיה. הצטרפו לפרימת מוסכמות המרחב דרך חשיפה לריבוי נקודות מבט, בתהליך היצירה הנוכחי של לילך אורנשטיין "She Will Come on Her Own - Entering the Virtual". בואו לחוויה ייחודית של שינוי פרספקטיבות, מעבר בין תפיסות שונות במרחב ההופעה ועצבו את החוויה הוירטואלית הייחודית שלכם.
SWCoHO-Entering the Virtual
להקת T.H.E, סינגפור
מופע בפורמט VR
הרצה לזוג בלבד
פריצת דרך מסוג אחר מסמנת את העבודה האחרונה של המייסד, המנהל האמנותי והכוריאוגרף הראשי, קויק סווי בון. באמצעות PheNoumenon קויק מקלף את חזית אסיה המודרנית המשגשגת במטרה לחקור את זהותה התרבותית, הסוציו-פוליטית והזהות המורכבת שלה שנזרעו לראשונה במופע- Invisible Habitudes, שהוזמן על ידי תיאטרון Esplanade וכחלק מחגיגת העשור של להקת T.H.E.
מתוך תובנות שנאספו מסיבוב ההופעות של Invisible Habitudes שהתקיים בחמישה פסטיבלים ושש ערים בלטביה, פולין ואיטליה, Kuik שופך אור חדש על היחסים בין האדם לתופעות שמסביבו, באמצעות יצירה חדשה זו.
PheNoumenon
אור מרין ואורן נחום
מופע חי
היצירה משתמשת בחזות הגברית של שלושת הרקדנים ומנסה למתוח את גבולות המגדר שלהם, לתחום מחדש את המקסימום הגברי והנשי הנורמטיבי והמקובל שבהם.
היצירה בוחנת ומקפלת את ה-טבעי אל ה- עשוי על ידי איתגור של הכוחניות, האלימות, העדינות, המיניות והיצריות שבהם. היא בודקת את חווית המבט המגדיר שלנו על גברים והגבורה המצופה מהם ומניחה את האמיץ והגיבור בראש כל חשיבות אך תוכן הגבורה ריק ומנותק מהקשר.
Raining Men
יורם כרמי
מופע בפורמט VR
שישה איש בהרצה
אישה ערביה בלבוש מסורתי עומדת מול הים אוחזת מגב.
גורפת פנימה מים ללא הפסקה.
הזמן נגדה, משיל עליה דורות של דיכוי מגדרי ותפקידים חברתיים, דתיים ופוליטיים.
מחשבות של עצב חמלה אירוניה ויופי מתערבלות יחד.
מעל הכל, חזק וכוחני לא מתפשר ובלתי ניתן לעצירה, נמצא הטבע. זה הוא, וזה טבעו והיא מולו בטבעיות ממלאה את "תפקידה".
Sisypha
אמיר ודניאל קולבן
מופע בפורמט VR
שישה איש בהרצה
ב-1961, בזמן שירותו הצבאי, נהרג אביו של אסד עזי מיריית צלף סורי. לימים, כאמן בוגר, שב עזי לדמות אביו החייל. מתוך תצלום שבו נראה האב זקוף, לבוש מדי צבא, ניצב בשטח פתוח כשברקע נוף אופייני לבסיס צבאי, שכפל עזי את דמותו פעם אחר פעם כפעולת שימור של זיכרון הולך ומתרחק.
אבא שלי / בת שלי
איריס ארז
מופע בפורמט VR
שישה איש בהרצה
על רקע עידן הקורנה, שבו אנו מתקשרים דרך רשתות חברתיות בעיקר באמצעות הראשים שלנו, נבדוק איך הפרוטומה העכשווית(פסלי ראש וצוואר הסטוריים) משפיעה על תפיסת הזמן המשתבש, הקיום החלקי והקשר האנושי. זהויות חומקות והרצון להנצחה עוברים בין האישי לאנונימי, למשובש, למתוקן. מה מספרים לנו הדימויים של חיינו על הזמן שלנו ועל הנצח?
געגועים לפנים
יואנה בליקמן
מופע חי
ביצירה זו, המרחב הדיגיטלי הוא הבסיס ליצירת המרחב הבימתי והתנועתי.
היוצרת יואנה בליקמן נולדה וגדלה בפריז ועלתה לארץ בגיל 19. עבודה זו נבנתה בעקבות קיטוע בשיח הטלפוני בוואטס אפ בין יואנה לאביה. כאשר אבא שלה שגר בפריז, לא מפסיק לשלוח לה קטעי ווידאו על פוליטיקה ואנטישמיות, יואנה קוטעת את השיח ומפנה אותו לקהל שלה כאשר היא מגיבה דרך גופה לקטעי הוידאו שהיא לא מסוגלת לראות.
ח ד ר ה נ ש מ ה
רונן יצחקי
מופע בפורמט VR
שישה איש בהרצה
בעקבות הסרט "בירושלים" של דוד פרלוב
ב-1963 יצר הבמאי דוד פרלוב את "בירושלים", סרט תיעודי-פיוטי על בירתה החצויה של המדינה הצעירה. את הפרובוקציה בסרט סיפקה אישה חרדית אלמונית, שלימים נודעה כזלדה המשוררת. "כל קבצן זה אולי המשיח", אמרה כשהיא יושבת במטבח ביתה ומספרת על ירושלים של המדרש ושל המציאות.
פשוטות
נעה דר
מופע בפורמט VR
שישה איש בהרצה
ב"נערת הרוגטקה", וידיאו מתוך עבודה של האמנית תמר גטר מ-2004, נערה פצועה מטילה אבן קלע אל עבר דמות שנמצאת מחוץ לפריים.
הסצנה שאובה מתוך סרט קונג-פו ואורכת במקור שניות בודדות, נמתחת באמצעות מניפולציה ממוחשבת לפעולה שנמשכת 8 דקות.
נעה דר נמשכה לחיבור שיצרה גטר בין תנועת הדריכה של הקלע לבין מתיחת הזמן.
רפיון
Festival performances
To order tickets - click on the desired time
פשוטות
רונן יצחקי
מופע בפורמט VR
שישה איש בהרצה
בעקבות הסרט "בירושלים" של דוד פרלוב
ב-1963 יצר הבמאי דוד פרלוב את "בירושלים", סרט תיעודי-פיוטי על בירתה החצויה של המדינה הצעירה. את הפרובוקציה בסרט סיפקה אישה חרדית אלמונית, שלימים נודעה כזלדה המשוררת. "כל קבצן זה אולי המשיח", אמרה כשהיא יושבת במטבח ביתה ומספרת על ירושלים של המדרש ושל המציאות.
הסרט שמתעד את המשיחים פוטנציאליים, קבצניה של העיר, לא היה לרוח "שירות הסרטים הישראלי" שמימן את הפקתו, והממסד דרש להסיר את הסרט ולצלמו מחדש. הדרישה החריפה הובילה למסכת של חיכוכים והפגנות. המחאות הגיעו לפתחו של ראש הממשלה דאז לוי אשכול, ופסיקתו הייתה כי הסרט ראוי להקרנה.
הכוריאוגרף הירושלמי רונן יצחקי מהרהר בסרט, בפרשייה שהצית ובדמותה המהפכנית והנועזת של זלדה, ומציב במרכזה של יצירה חדשה קבוצת נשים – משיחות בפוטנציה, פליטות, קבצניות. הן מבטאות בגופן את הטלטלה, הניגודיות ואת בליל השפות שמייחדים את העיר הזאת, את
הסיפורים והקונפליקטים שעולים מתוכה, ולבסוף גם את הבקשה לאיזון.
כוריאוגרפיה: רונן יצחקי / דרמטורגיה: תמי יצחקי / מוזיקה מקורית: גדעון לבינסון / רקדניות יוצרות: קורנליה לך, טלשלום שק, ענבל רונן, ויולה גספרוטי, טליה ואקנין, נטע הייניק, מאור אלפסי, נעמה אבני / ניהול חזרות: קרין לדרמן / ניהול הפקה: הדס קדרון / תלבושות: נטע הייניק / טקסטים: עמיחי חסון / תודה לאקדמיה למוסיקה ולמחול על השותפות .
המופע הועלה בבכורה בפסטיבל ישראל ה-60 במסגרת התכנית "קשרי רוח" בה הוזמנו ארבעים אמנים ואמניות ליצור יצירות בהשראת עבודת אמנות מתחומים שונים משלהם.
משך 10 דקות